Betalingsachterstand?

Wij helpen u graag!

Soms lukt het niet een premie op tijd te betalen. Of kunnen wij de premie niet incasseren omdat er niet genoeg saldo op uw rekening staat. Wij sturen dan een betalingsherinnering. In deze herinnering geven wij aan hoe en wanneer u moet betalen en leest u welke mogelijke gevolgen uw betalingsachterstand heeft.

Voorkom dat uw rekeningen zich opstapelen. Hoe langer u wacht met betalen, hoe groter uw betalingsachterstand. Een achterstand heeft uiteindelijk ook gevolgen voor de dekking van uw verzekering. Als er geen dekking meer is, kunt u ook geen claims meer indienen. Daarnaast bent u strafbaar wanneer uw motorrijtuig onverzekerd is; u riskeert dan ook een forse boete van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW).

Neem daarom bij een achterstand meteen telefonisch contact met ons op. Dan zoeken we samen een oplossing.

Mogelijke manieren om uw betalingsachterstand in te lopen. Er zijn verschillende manieren om een betalingsachterstand op te lossen, zoals:

  • een andere betalingstermijn
  • een andere betaalmogelijkheid
  • een aanpassing van de dekking

Wij bespreken graag met u welke oplossing het beste bij u past.

Een betalingsregeling treffen
Wanneer wij een betalingsregeling met u treffen, dan ontvangt u een bevestiging met de voorwaarden van de regeling, de afgesproken termijnen en de uiterlijke betaaldata. Zo kunt u de gemaakte afspraken altijd nalezen.

Klachtenprocedure
Ons kantoor besteedt voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is horen we dat graag van u, want klachten over onze dienstverlening nemen wij zéér serieus. Wij verzoeken u vriendelijk om uw klacht schriftelijk bij ons te melden via info@nvogroep.nl. Wij nemen uw klacht in behandeling en sturen u een ontvangstbevestiging. Na uiterlijk twee weken ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie.

U kunt gebruik maken van ons klachtmeldingsformulier. Download hier een voorbeeld bestand in WORD

Wij zijn aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Meer weten?

NVO Groep volgt het Protocol bij betalingsachterstanden van het Verbond van Verzekeraars. Uiteraard kunt u ook contact met ons opnemen via +31 (0)10 458 1616 (ma-vr: 09.00-17.00). Of e-mail uw vraag naar info@nvogroep.nl

 

ONZE ADVISEURS HELPEN JE GRAAG VERDER.

Zeker weten dat een adviseur de tijd en ruimte voor al je wensen en behoeftes neemt? Neem contact met ons op voor het maken van een afspraak en wij zetten de koffie klaar.

Vrijblijvend advies →